Information om biljetter

Dövas Dag 2023

Information om biljetter

Vi i dövas dag arbetsgruppen har fått reda på att det finns diskussioner.

Gällande att några är förvirrande över biljetter och vad som gäller. Och vi har sett att det har getts fel information från personer som inte jobbar med Dövas dag.

Så vi i arbetsgruppen framför den korrekta informationen här och nu så det blir klart vad som gäller.

När ni bokade er biljett via hemsidan och gjorde er val i vad ni vill delta under dövas dag. Sen ska ni ha fått en e-post som ser ut så här:
(Viktor visar ett papper).

Längst upp står det bokningsbekräftelse. Vi förtydligar att denna ”papper” är ingen biljett och kan inte användas som biljett.

Dock kan du skriva ut den när t.ex. det närmar sig till dövas dag och du inte fått din biljett. Så kan du uppvisa bokningsbekräftelsen för att kunna bli insläppt. På plats har vi ett system som vi kan stämma av om du köpt din biljett och därmed kan bli insläppt. Men bekräftelsen ska fortfarande inte gälla som biljett.

Men hur ser biljetten ut då?

Biljetten kommer att skickas ut som en länk via e-post eller SMS. (Främst SMS). Detta skickas ut ca 1-2 veckor innan Dövas dag.

När du har fått länken, och tryckt på den, hur ser det ut då?

(Viktor visar upp ”appen” med biljetten och annat)

I knappen ”Mina biljetter” kommer du åt dina biljetter.
(Viktor trycker på knappen och alla biljetter han bokat visas som en lista).

Dessa olika biljetter gäller de event du bokat dig till. Har du bara bokat för ett event, så har du bara en biljett. På plats kommer vi skanna din biljett vi entrén.

Ja, detta var biljetten. Inte det ”papper” som du fick vid bokningen.

Nu hoppas vi att det är lite mer tydligare och klart vad som gäller.

Ni får gärna kontakta oss om ni har andra frågor eller funderingar.

Ha en fortsatt trevlig dag!